dimecres, 18 d’abril del 2012

Els viatges (consells i experiències)

Divendres marxem de l'illa on estem. Això s'acaba! Abans d'agafar l'avió de tornada, però, farem un viatge des del sud d'on som fins a Santiago. Similar a com vam fer per arribar, però ara amb una mica més d'experiència.

En aquesta entrada voldria fer una recopilació de consells i experiències en això de viatjar amb petits.

Com fer un viatge d'avió de 14 hores i no morir en l'intent.

És difícil donar consells perquè en 14 hores segur que hi haurà moments més durs. Crec que és important tenir en compte les recomenacions que ens va donar l'hostessaa l'avió i que nosaltres no haviem tingut en compte: cal demanar un menú especial abans d'embarcar (nosaltres, per exemple, necessitem llet per la nena en quantiat! i per casualitat en tenien, però no sempre és així). També podeu demanar "potitos" o menjar per nens petits. L'altre cosa amb la qual vam tenir sort és que l'hostessa es va portar molt bé i va fer seure a la dona que teniem al costat a un altre lloc, de manera que vam poder estirar a la nena en un altre seient (tenir-la tot el viatge a la falda pot ser durillo...). Per la resta, doncs paciència i portar coses que li agradin (nosaltres vam portar llibres amb enganxines i contes i colors).

Com fer un viatge de cotxe de 8 hores i no morir en l'intent.

Bé, jo per una banda diria que cal anar ben preparat. Per exemple, menjar per la nena i beguda. La beguda està bé posar-la en el biberó, perquè en una empolleta se li pot caure i montar un xou bastant considerable. La petita ja ha vomitat un parell de cops, per això val la pena posar un plàstic sota la cadireta (el cotxe és de lloguer) i portar una bossa i les tovalloletes típiques a mà (i roba de recanvi). Perquè la nena es distregui els CD's de cançons són molt bona opció, però arriba un moment que estàs de cantar una mica fart...l'altre opció que ens ha funcionat és el tema dels llibres d'enganxines (com he comentat a l'avió), s'entreté molt! Ara, he de dir que tenim la sort que quan s'avorreix molt i molt l'Ariadna normalment es decideix per fer una bacaineta d'algunes hores i això ens ha salvat definitivament molts viatges en cotxe.

Com sobreviure en els temps morts, les tardes sense activitat i els dies de pluja.

Per una banda, recopilar coses per un passeu: fulles, petxines, pedres, etc. Nosaltres vam agafar una caixa de cartró d'una botiga i hem parlat sobre aquestes coses i a l'Ariadna li agrada tocar-ho i portar-ho d'un lloc a l'altre. També hem comprat colors, fulls de paper de colors, pega, tisores i hem fet uns colage i dibuixos ben bonics. L'Ariadna ara vol posar pega a tot arreu! I és clar, videos de dibuixos ben llargs per posar al portàtil...és una solució molt i molt vàlida a estones...

(Us presento algunes de les obres d'art fruit de les tardes a casa)

On allotjar-se amb una criatura

Sobre l'allotjament he anat canviant d'opinió. El que tenia clar des del principi és que és important, en aquestes edats, disposar de cuina. La nena a mitja nit encara demana bibi i li hem d'escalfar, però també perquè pugui menjar coses més habituals quan portes uns dies viatjant (un plat de pasta, arròs amb tomaquet, etc). Els primers dies vam estar a un apart-hotel i teniem una habitació amb cuina, però després vam estar uns dies a un alberg i va ser tot molt més cómode. L'ambient en aquests llocs és molt més relaxat, tens dret a cuina però no només això, els espais comuns són més amplis, si t'has de quedar una tarda no cal estar tancats a l'habitació i per la nit un cop es dorm la nena pots posar els intercomunicadors i estar-te a la sala o en algún dels espais comuns. Però el millor de tot és que acostumen a ser molt agradables i molt més económics que els hotels, així que pel viatge de tornada ja hem reservat a uns albergs que tenen molt bona pinta.

De moment això és tot el que se m'acudeix, vosaltres teniu algun altre consell o alguna pregunta concreta?

1. Nena, tu ja tens el master de com sobreviure aconseguit!
    Nosaltres també fem més o menys tot això, encara que fins ara no havia descobert el potencials dels albergs, ho tindré en compte.
    Els dibuixos son molt macos :-)

2. Us ho heu muntat molt bé!!

Lo de l'avió tantes hores penso que ha de ser el més complicat, ja que no pots pas baixar si la nena no està bé.
    Els llibres amb enganxines també ens donen molt bon resultat, a nosaltres, ella s'hi distreu una bona estona!!

I m'ha agradat la idea d'anar recopilant objectes que us trobeu pel camí!! Ho posaré en pràctica! Es com fer un diari de viatge tangible!

3. Encara em queden alguns viatges ben llargs fins que arribi a casa, però sí, de moment hem après algunes coses! Això dels albergs crec que s'ha de tenir en compte realment, a més la gent que hi va acostuma a ser gent jove, molt oberta que no et mira amb mala cara quan et veu amb una nena petita foten la tabarra...jeje..

4. El tema de l'avió, doncs realment no hi ha cap recepta màgica...jo dic que és com cabussar-se, tanca els ulls i tapa't el nas i apa, que sigui el que Dèu vulgui, total no hi pots fer res...jeje
    No havia pensat en el tema del diari, però si, és una bona manera de descriure-ho!