dilluns, 28 de gener del 2013

Maude Callen, una llevadora

El desembre de 1951 la revista LIFE va publicar un reportatge fotogràfic on s'explicava la vida d'una enfermera-llevadora negra de Carolina del Sud. El reportatge és pot consultar per internet i és una preciositat. Com s'explica en el pròpi enllaç, és tracta d'una de les "obres de fotoperiodisme més impresionants que ha publicat la revista".

Aquí la paraula impressionant no remet a coses grans i magnífiques. Impressionat per la vida que desprèn. Impressionant perquè veus que fins i tot en les situacions més humils hi ha lloc per la solidaritat, la humanitat i l'alegria. Per sort. 

La protagonista és la senyora Maude Callen. Es tractava d'una de les poques dones negres que havien aconseguit el títol oficial de llevadora a Estats Units. Només n'hi havia 9 en tot Carolina del Sud.

Després del reportatge li van arribar premis i moltes donacions. Maude va morir l'any 1990 amb 91 anys, a Pineville, Carolina del Sud, el mateix lloc on havia nascut i on havia exercit la seva professió durant dècades.

Us poso algunes de les fotografies, tot i que us animo a veure-les totes a l'enllaç.


Maude es prepara a la cuina
El part ha transcorregut amb normalitat. Espera que el nen ompli els pulmons i comenci a plorar
Vestits nous
Bressol fet amb una caixa de friuta
L'autor del reportatge és W. Eugene Smith.

6 comentaris:

  1. Molt interessant, tant la vida d'aquesta dona com les fotos!

    ResponElimina
  2. Preciós! Per mi aquestes dones són autèntiques heroïnes. Jo sempre recordaré la llevadora que em va ajudar en el part d'en Biel! Quan penso en ella m'emociono i tot, em va ajudar tant... Uf!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo també la recordo molt! Hi ha veritables àngels! :)

      Elimina
  3. Fantàstic reportatge! M'ha agradat molt, gràcies per compartir-lo!

    Jo recordo especialment la que em va ajudar amb l'alletament de la primera...va ser tant amable i dolça! Realment com un àngel! I quan al cap de un any i mig hi vaig tornar per tenir a la segona nena, ella era igual d'amable, dolça i atenta, però la vaig veure de forma molt més realista, menys idealitzada :)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ui, és que les mames amb el primer necessitem molts mimos que estem molt verdes, oi? :)

      Elimina