dimecres, 20 de juliol del 2011

Part i criança. Visions llunyanes.

Avui he topat amb aquest vídeo curtet on l'antropòloga Laura Nuñez ens explica  maneres i concepcions diverses sobre part i lactància en el món. Us el deixo per si us interessa. 

Tras el rastro indígena: Parto y crianza ancestral. 
 
Normalment no penjo vídeos o coses d'altres llocs, però crec que aquest s'adiu molt amb la temàtica del meu bloc i, a més, m'agrada la visió de la Laura, sense mitificar ni el passat ni les cultures anomenades "indígenes". 

M'agrada saber les maneres com les dones s'han enfrontat als reptes de la maternitat, en el passat i en contextos allunyats al nostres. 

Em sento molt propera a totes elles. 

Són la meva tribu, estiguin on estiguin i  hagin nascut a l'època que hagin nascut. 

Per altra banda, tenir aquesta informació t'obre la ment i et fa valorar allò que tu fas. Després, com diu ella, és més fàcil decidir que és el millor per a tu i els teus fills.

Vosaltres que en penseu? Us ha agradat el vídeo?

7 comentaris:

  1. M´agradat moltissim el video, de fet estic mirant els altres enllaços també, em sembla molt interessant. Estem plens de prejudicis però si mirem una mica enrrera tot era tan diferent...
    Gràcies pel video Anna, un petonet

    ResponElimina
  2. De res! Està fet amb molta sensibilitat, oi? A mi, entre altres coses, m'han encantat les imatges que apareixen...

    ResponElimina
  3. M'ha agradat molt veure'l!! Part de les coses que diu em sonaven de la lectura del llibre de la Meredith Small "Nuestros hijos y nosotros", que si no el coneixes te'l recomano molt perquè també parla de la manera de parir i criar els fills a totes les parts del món.
    Petons!

    ResponElimina
  4. M'apunto el llibre! No el coneixia i m'interessen molt aquests temes. Gràcies!

    ResponElimina
  5. Anna, fa temps vaig escriure un post on feia un petit resum del llibre. Te'l passo:

    http://aprenentasermare.blogspot.com/2010/05/nuestros-hijos-y-nosotros.html

    Ah! I jo no el vaig trobar a les llibreries, sinó que el vaig haver de comprar a través de la web de crianzanatural.

    ResponElimina
  6. Hola Anna,
    Acabod e descobrir el teu bolc a través de Sol Solet. Ara faré una ullada i a partir d'ara t'aniré seguint de ben aprop.
    Gràcies pel video, molt interessant.
    Una abraçada

    ResponElimina
  7. Ostres, tenim uns dies ben fructífers al bloc! La família s'està tornant ben nombrosa! Benvinguda Mamamoderna!

    Onavis, merci per l'enllaç, ja me l'he mirat. Molt interessant. Definitivament, el llibre no me'l perdré! Per cert, tela la polèmica que es va generar després...us en vau sortir molt bé, trobo!

    ResponElimina